ویدئوی آموزش ثبت نام سامانه مودیان و آشنایی با قانون پایانه فروشگاهی

ثبت نام سامانه مودیان در حال حاضر یکی از واجب‌ترین کارهایی است که هر واحد اقتصادی باید برای پرداخت مالیات خود انجام دهد. در کل ارتباط دولت با مودیان در مسئله مالیات از این پس در سامانه مودیان خواهد بود.

به همین علت ثبت نام سامانه مودیان می‌تواند جزو مهم‌ترین کارهای یک مودی در بین فعالیت‌هایش باشد. ضمن اینکه آشنایی با قانون پایانه فروشگاهی نیز می‌تواند به شما در روند کار با سامانه مودیان مؤثر باشد.

در اصل سامانه مؤدیان سامانه ای تحت مدیریت سازمان است، که در آن به هر مؤدی، کارپوشه ویژه‌­ای اختصاص یافته و تبادل اطلاعات میان مؤدیان و سازمان امور مالیاتی فقط از طریق آن کارپوشه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:  قانون پایانه فوشگاهی و سامانه مودیان- قسمت پنجم

امین حسابان سعی کرده‌ است تا به شکل کاملاً شفاف و کامل بحث ثبت نام سامانه مودیان و قانون پایانه فروشگاهی را شرح و آموزش دهد. این آموزش برای افرادی که خود قصد انجام فعالیت‌های مالیاتی خود را دارند یا برای حسابدارانی که مایل به تکمیل تخصص خود هستند به شکل رایگان ارائه می‌شود. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این آموزش را (5 بخش) که به شکل ویدئویی ضبط و ارائه شده است دانلود کرده و تماشا کنید.

شما برای دانلود این محصول باید آن را ابتدا به شکل رایگان تهیه کنید و برای این کار نیاز است که اطلاعات خود را ثبت نمایید. از این اطلاعات برای اطلاع‌رسانی به شما استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:  قانون پایانه فوشگاهی و سامانه مودیان- قسمت دوم

در ادامه برای آشنایی شما با هر بخش مطالب مرتبط با آن بخش آورده شده است.

قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان نام قانونی است که در ادامه اجرای طرح جامع نظام مالیاتی مکانیزه و هوشمند تصویب شده است. این قانون در تاریخ ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ مشتمل بر ۲۹ ماده و ۲۸ تبصره در مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۰۱ به تایید شورای نگهبان رسید و طی نامه شماره ۱۱۳/۶۲۸۹۷ مورخ ۱۳۹۸/۸/۱۱ از طرف مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ گردید. این قانون شاید حلقه آخر طرح مکانیزه کردن سیستم مالیاتی کشور باشد. با اجرای کامل این قانون، کلیه فاکتورهای صادره باید به صورت الکترونیکی از طریق درگاه ملی مالیات، موسوم به سامانه مودیان ثبت شوند. همچنین هر گونه درگاه پرداخت از جمله دستگاه های پوز باید به سامانه مودیان متصل شوند. پس از وقفه طولانی مدت (۲۰) ماه در مورد زمان اجرای این قانون، نهایتا و به تدریج شرکتها از تاریخ اول آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا اول دی ماه سال ۱۴۰۲ طی فراخوان های اعلامی مکلف به اجرای این قانون می باشند.
بیشتر بخوانید:  قانون پایانه فوشگاهی و سامانه مودیان- قسمت چهارم

ویدیوهای آموزش مالیات امین حسابان: