مالیات تبصره ۱۰۰ و اظهارنامه تعاملی با فروش بالای ۱۸ میلیارد تومان

مالیات تبصره ۱۰۰ و اظهارنامه تعاملی با فروش بالای ۱۸ میلیارد تومان

 

افزایش سقف تبصره 100 به 18 میلیارد تومان

 

سقف استفاده از تبصره ماده 100 به 150 برابر میزان معافیت مالیاتی ماده 84 سال مربوط به ارسال اظهارنامه (معادل 18 میلیارد تومان) افزایش یافته است. این امر به نفع صاحبان مشاغل و به منظور تسهیل پرداخت مالیات آن‌ها به صورت مقطوع است.

 

اظهارنامه تعاملی

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تولید اظهارنامه تعاملی برای مودیان مالیاتی با مجموع فروش بالای 18 میلیارد تومان بری اظهارنامه عملکرد سال 1402خبرداد و گفت : اشخاصی که اظهارنامه تعاملی را بپذیرند جزء مودیان کم ریسک شناخته خواهند شد و رسیدگی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:  مالیات مقطوع سال 1402 برای برخی مشاغل: گامی در جهت تسهیل امور مالیاتی

مودیان مالیاتی با مجموع فروش بالای 18 میلیارد تومان می‌توانند از “اظهارنامه تعاملی” استفاده کنند. اظهارنامه تعاملی، مودیان را کم‌ریسک به حساب می آورد و آن‌ها را از فرایند رسیدگی معاف می‌کند.

 

 

بحث و تبادل نظر اتاق اصناف با وزیر اقتصاد

 

در نشستی مشترک بین معاون وزیر اقتصاد و رئیس اتاق اصناف تهران، آخرین وضعیت تبصره ماده 100، نحوه محاسبه مالیات، سازوکارهای بارگذاری فرم تبصره و راهکارهای حل و فصل مسائل مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

استفاده حداکثری از تبصره ماده 100 و ساده‌سازی انجام تکالیف، از جمله خواسته‌های اتاق اصناف و مودیان مالیاتی است. اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم، نمونه‌ای از اقدامات در راستای این موضوع است.

بیشتر بخوانید:  امکان ارائه فهرست معاملات فصلی دوره دوم (تابستان 1401) تا پایان آبان ماه فراهم می باشد
برای دریافت خدمات همین الان با شماره 09016720574 تماس بگیرید.
تماس با مشاورین ما