آنچه در این مقاله خواهید خواند:

خدمات حسابداری مالیاتی

چکیده ای از آنچه در این مقاله میخوانید:

موسسات و کسب و کارها حتی آنهایی که خود دارای تیم حسابداری هستند، اما برای کیفیت بالاتر مدیریت مالی و مالیاتی از خدمات مشاوره ای مالیاتی و خدمات حسابداری مالیاتی بهره می‌جویند. این خدمات به صورت موردی یعنی پروژه ای و یا به صورت یک دوره مالی میتوانند عهده‌دار اجرای خدمات حسابداری مالیاتی کسب و کار را داشته باشند.

خدمات حسابداری مالیاتی

مؤسسات و کسب‌وکارها حتی آن‌هایی که خود دارای تیم حسابداری هستند، اما برای کیفیت بالاتر مدیریت مالی و مالیاتی از خدمات مشاوره‌ای مالیاتی و حسابداری مالیاتی بهره می‌جویند. این خدمات به صورت موردی یعنی پروژه‌ای و یا به صورت یک دوره مالی می‌توانند عهده‌دار اجرای خدمات حسابداری مالیاتی کسب‌وکار را داشته باشند.

در طی زمان نسبتا طولانی، حسابداری به عنوان یک علم کاربردی برای تمام کسب‌وکارها لازم شناخته شد. و صاحبان کسب‌وکارها به فکر استفاده از خدمات حسابداری افتاده‌اند و از تاثیر این خدمات در کسب‌وکار خود آگاهی پیدا کرده‌اند.

اما این پیشرفت متوقف نشده و اکنون شاهد این هستیم که حسابداری در کسب‌وکارهای مختلف به عنوان امری تخصصی شناخته می‌شود و در کسب‌وکارهای بزرگ حتی یک تیم بزرگ حسابداری وجود دارد که هر کدام بخشی از فرآیندها و امور مالی را پیگیری می‌کنند.

برای مثال حسابداری امور مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری فروش و در سال‌های اخیر به دلیل اهمیت مالیات حسابداری دیگری، به نام حسابداری مالیاتی (امور مالیاتی) را پیگیری می‌نماید. امروزه این شاخه از حسابداری‌ یکی از موضوعات مهم و کاربردی است، که آشنایی با مفاهیم و مسائل آن، تاثیر مهمی در جلوگیری اشتباهات حسابدار مالیاتی دارد.

در شرکت‌ و مؤسسات معتبر و دارای مجوز، این خدمات حسابداری و امور مالیاتی به صورت تخصصی ارائه می‌شود و بسیاری از واحد تخصصی از این خدمات بهره می‌برند. ما در این مقاله قصد داریم حسابداری مالیاتی یکی از زیرشاخه‌های بسیار مهم حسابداری بپردازیم. تا پایان این مقاله هر آنچه باید در مورد حسابداری مالیاتی (Tax Accounting) بدانید را بازگو می‌کنیم.

 خدمات حسابداری مالیاتی امین حسابان

حسابداری مالیاتی چیست و چرا اهمیت دارد؟

حسابداری مالیاتی(Tax Accounting) از طریق روش‌های حسابداری که توام با رعایت اصول استانداردهای حسابداری، قوانین و مقررات مالیاتی شامل مالیات بر عملکرد، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر حقوق و دستمزد و قوانین کار، قانون تجارت و سایر قوانین شناخته شده به جای رسیدگی صرفا صورت‌های مالی روی مبحث مالیات و حسابداری امور مالیاتی تمرکز می‌کند. جالب اینجاست که این تخصص به عنوان یک تخصص رسمی شناخته می‌شود و قوانین و ضوابط مشخصی در مورد آن‌ها وجود دارد که کسب‌وکارها باید حتما در امور خود این موارد را رعایت کنند.

شرح خدمات حسابداری مالیاتی

در میان این مقاله پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با انواع مختلف خدمات مالیاتی ما آشنا شوید، مطالعه خدمات قابل ارائه امین حسابان را از دست ندهید. در ادامه به توضیحات مفید و جذابی در رابطه با حسابداری مالیاتی و خدمات آن پرداخته ایم.

چرا حسابداری مالیاتی یک تخصص است؟

اهمیت امور مالیاتی همواره از مهمترین بخش‌های امور مالی هر کسب‌وکار محسوب می‌شود و علت آن حساسیت موضوع مالیات‌ستانی در کشورمان است. رسیدگی درست و تخصصی به موضوع امور مالیاتی هر کسب‌وکار می‌تواند از متضرر شدن یک کسب‌وکار جلوگیری کند و سهل انگاری در این موضوع می‌تواند خسارات زیان باری بر شرکت و کسب‌وکار وارد نماید. به همین دلیل در بسیاری از شرکت‌ها اعم از شرکت‌های بزرگ و حتی شرکت‌های متوسط، از افراد و حتی تیم‌های تخصصی در زمینه خدمات مشاوره مالیاتی و خدمات اجرای امور مالیاتی بهره گرفته می‌شود.

جالب اینجاست که حسابداری مالیاتی به قدری موضوع پراهمیت و تخصصی استراتژیک محسوب می‌شود که در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک نیز دو گرایش حسابداری مالیاتی و مالی در نظر گرفته شده است. تحصیل در گرایش مالیاتی تقریبا حدود 3 سال زمان لازم دارد و در نهایت فرد فارغ التحصیل توانایی کار به عنوان کمک ممیز مالیاتی را نیز خواهد داشت.

حسابدار مالیاتی کیست و چه توانایی‌هایی دارد؟

حسابدار مالیاتی که با عنوان مشاور مالیاتی هم شناخته می‌شود معمولا یک حسابدار فعال و با تجربه و مسلط به قوانین و مقررات مالیاتی است و توصیه می‌شود به هیچ وجه از حسابداران تازه کار در این زمینه استفاده نشود. حتی برخی از کسب‌وکارهای کوچک که برای امور مالی اندک خود نمی توانند از مشاور مالیاتی با تجربه به صورت تمام وقت استفاده کنند، ترجیح می‌دهند برای رسیدگی به امور مالیاتی خود از خدمات تخصصی به صورت خدمات مشاوره مالیاتی و قراردادهای پروژه ای بهره بگیرند که کار بسیار سنجیده و درستی است.

توجه کنید یک حسابدار مالیاتی باید علاوه بر فرآیندها و امور مالی حسابداری، به مسائل حقوقی تسلط نسبی و به قوانین مالیاتی (به خصوص قانون مالیات‌های مستقیم) اشراف کامل داشته باشد و امین حسابان نیز می‌تواند در این زمینه خدمات مالیاتی حرفه ای به صورت مشاوره‌ای و یا پروژه‌ای با استفاده از نیروی مجرب و با تجربه و دارای مجوز رسمی از طرف جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران به عنوان مشاور رسمی مالیاتی شما را همراهی کرده و کمک کند.

دستاورد حسابداری مالیاتی چیست؟

بیشتر بخوانید:  مالیات پزشکان چگونه محاسبه می شود؟

دستاورد حسابداری مالیاتی نظارت بر کلیه وجوه نقد و غیر نقدی است که وارد سازمان می‌شود یا از آن خارج می‌شود و نظارت بر قراردادهای معاملاتی در رعایت مباحث مالی و مالیاتی ارتباط دارد. هدف حسابداری رسیدگی به موضوع مالیات بر درآمد، پیگیری معافیت‌های مالیاتی، محاسبه هزینه‌های قابل قبول مالیاتی و استهلاک، قرائن و ضرایب مالیاتی، تشویق‌ها و جریمه‌های مالیاتی و … است.

به طور واضح هدف اصلی حسابداری مالیاتی جلوگیری از بروز جرائم مالیاتی سنگین و بهره‌مند ساخت واحد اقتصادی از معافیت‌های مالیاتی و تشویق‌های مالیاتی است تا بتواند با استفاده از این موارد از تضرر شرکت جلوگیری و سودی به آن برساند. نکته بسیار مهم اینکه که بی‌‌ توجهی یا کم‌ توجهی به قوانین مالیاتی و تنظیم گزارشاتی که بر مبنای اصول مالیاتی نیستند، جریمه مالیاتی را برای صاحبان مشاغل به همراه دارد.

خدمات حسابداری مالیاتی شرکت‌های حسابداری 

همانطور که قبل نیز به آن اشاره کرده‌ایم یک شرکت حسابداری که خدمات تخصصی در رابطه با انواع حسابداری ارائه می‌نماید قطعا در زمینه ارائه خدمات مالیاتی نیز فعالیت ویژه‌ای خواهد داشت. معمولا خدمات حسابداری مالیاتی در شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات نیز از بالاترین سطوح خدمات حسابداری محسوب می‌شوند و افرادی که در این بخش فعالیت می‌کنند تجربه کافی را در این زمینه دارند.

در این دسته مؤسسات انجام امور حسابداری و مالی را به طور کامل یا بخشی از آن را برون‌سپاری کرده و برعهده شرکت حسابداری که ارائه دهنده کلیه خدمات مالی و خدمات حسابداری هستند، میگذارند. خدمات اجرایی معمولا شامل خدمات مشاوره، فنی و پشتیبانی نیز می شوند.

مقاله مشاوره مالیاتی آنلاین را از این قسمت می‌توانید مطالعه کنید.

به طور خلاصه مهمترین خدماتی که در زمینه حسابداری مالیاتی توسط شرکت‌های مالیاتی ارائه می‌شود به شرح زیر خواهد بود:

  • تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی
  • تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • تهیه و تنظیم گزارش‌های فصلی
  • مالیات بر درآمد پرسنل
  • تهیه و تنظیم دفاتر قانونی شرکت مانند دفتر‌ روزنامه و دفتر کل و …
  • تنظیم اظهارنامه عملکرد
  • پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی و تلاش برای رفع آن‌ها
  • رسیدگی به اعتراضات پرونده‌های مالیاتی در دادرسی مالیاتی
  • و …

حالا که صحبت از اظهارنامه مالیاتی شد نیز پیشنهاد می‌کنیم در پایان سری به مقاله اظهارنامه مالیاتی بزنید تا از نکات مهمی که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم آگاهی کافی به دست بیاورید. البته پیش از آن فراموش نکنید که باید اطلاعات بیشتری درباره مالیات شرکت‌ها به دست آورید.

تمام مؤسسات و مشاغل موظف هستند که پس از گذراندن یک دوره مالی یکساله، از طریق ارسال اظهارنامه عملکرد درآمدی خود درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات به اداره مالیات پرداخت کنند. به همین جهت حسابداران و مدیران مالی باید رویدادهای مالی شرکت را جمع‌آوری کرده و مبلغ مالیات قابل پرداخت را مشخص کنند. در واقع حسابداری مالیاتی از زیرشاخه‌های حسابداری است، که تنها به مسائل مالیاتی می‌پردازد.

در ادامه‌ی این امور، حسابداری مالیاتی روز به روز پراهمیت‌تر می‌شود و نقش مهمی را در شرکت‌ها و سازمان‌ها ایفا ‌می‌کند. اداره مالیات کشور برای درصد قابل پرداخت مالیات، یک سری قوانین لحاظ نموده که در قانون مالیات مستقیم قابل مشاهده است. لازم به ذکر است مالیات ثبت‌های منحصر به فردی دارد، در ادامه مقاله کاربرد، ثبت حسابداری و نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

دیگر خدمات حسابداری مالیاتی شامل:

  • طراحی و استقرار سیستم حسابداری
  • ثبت نام در  سامانه مودیان
  • ارسال و نظارت بر فاکتورهای خرید و فروش سامانه مودیان
  • تهیه و گردآوری اسناد حسابداری، دفاتر و مدارک لازم برای حسابرسی مالیاتی و تشخیص مالیات
  • نظارت بر امور حسابداری محوله به حسابدار شرکت
  • انجام خدمات حسابداری و مالیاتی به طور کامل
  • تنظیم صورت‌های مالی و حسابرسی مالیات
  • مشاوره کلیه امور حسابداری مالیاتی
خدمات حسابداری مالیاتی و مالی
خدمات حسابداری مالیاتی و مالی

خواندن مقاله خدمات حسابداری‌ مالیاتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

  • مدیران کسب‌وکارها
  • اشخاص حقیقی و حقوقی
  • مدیران مالی
بیشتر بخوانید:  آموزش امور مالیاتی و حسابداری مالیاتی

در مقاله خدمات حسابداری‌ مالیاتی به مباحث زیر می پردازیم:

  • حسابداری مالیاتی چیست
  • حسابدار مالیاتی کیست؟
  • تخصص های حسابداری مالیاتی
  • کاربرد حسابداری مالیاتی
  • خدمات حسابداری مالیاتی

ارائه مشاوره مالیاتی و خدمات حسابداری مالیاتی:

  • عقد قرارداد حسابداری سالانه و اعزام نیروی پاره وقت و تمام وقت حسابداری
  • تامین نیروی انسانی و استقرار دائم نیروی مورد نیاز متقاضی در محل شرکت براساس تنوع شغلی
  • اعزام حسابدار و مدیر مالی و ممیزی مالیاتی شرکت‌ها و مؤسسات و کارخانجات در کلیه استان‌ها از طریق نمایندگی‌های فعال و اصلاح و مشاوره مالیاتی به شهرستان‌ها
  • اخذ اسناد و مدارک روزانه و هفتگی و ثبت امور حسابداری در محل شرکت راشا مشاوران با نرم افزار اختصاصی
  • اعزام مدیر مالی تمام وقت جهت استقرار مستمر در شرکت و نظارت و کنترل دائمی اسناد و مدارک
  • پکیج ترکیبی از اعزام نیرو و مدیر مالی و نظارت براساس شرایط خاص کارفرما
  • فروش و پیاده سازی نرم افزار حسابداری نمایندگی‌های معتبر به تناسب حجم فعالیت شرکت با کمترین هزینه و بهترین بازدهی (به همراه فروش اقساطی)
  • نصب و راه اندازی نرم افزار و ارتقا نرم‌افزارهای موجود و انتقال دیتا بین سیستم‌های مختلف و بروز رسانی کدینگ
  • بررسی و اصلاح حساب‌های سنواتی و معوقه و درج در نرم افزارهای جدید و بروز رسانی و رفع اختلاف مالی

برای آن که شرکت‌های فعال در زمینه امور مالی بتوانند پول و سرمایه خودشان را مدیریت نمایند به منظور برآورد سود و زیان‌شان به خدمات مالی احتیاج خواهند داشت. در ادامه لیست خدمات مالی که این شرکت های خدمات  ارائه می دهند بیان می شود:

مشاور مالیاتی خدمات مالیاتی تهران خدمات مالی و حسابداری
مشاور مالیاتی تهران
خدمات ملیاتی تهران
خدمات حسابداری
آموزش حسابداری مالیاتی
خدمات مالی و حسابداری

مشکلات عدم استفاده از خدمات حسابداری مالیاتی

با در نظر گرفتن رشد روزافزون جامعه و مشکلات و ایجاد راهکارهای فراوان، اکثر افراد سعی می‌کنند که بدون آگاهی از مسائل روز دنیا و بدون توجه به تجربیات دیگران، منابع مالی خود را مدیریت کنند. این موضوع باعث ایجاد مشکلات و زیان‌های جبران ناپذیر در این زمینه می‌شود. همچنین برخی از آن‌ها به دلیل عدم آگاهی کامل و جامع از قوانین و مقررات مالی و مالیات موجب ارتکاب جرائم مالی و مالیات می‌شود. این مشکلات برای مؤسسه و نهادها مشکلات زیان‌باری را به همراه خواهد داشت. مشاور و مدیر کاردان و با تجربه در این زمینه می‌تواند خدمات درستی را در زمینه امور مالیاتی به افراد ارائه دهد که موجب بهبود مسائل مالی و اثر بخشی آن گردد.

مقاله برون‌سپاری امور مالی و حسابداری را از این قسمت می‌توانید مطالعه کنید.

ضرورت استفاده از خدمات حسابداری مالیاتی

با توجه به پیچیدگی امور مالی و مدیریت آن، لازم است برای جلوگیری از وقوع اتفاق‌های مضر اقداماتی در این زمینه انجام شود. با این وجود نیاز است برای اشخاص حقوقی یا حقیقی مدیریت خدمات مالی مربوط را بر عهده بگیرند که در انجام هر یک از آن‌ها باید تخصص کافی را داشته باشند. برخورداری از تجربه و دانش مشاورین مالی و انجام توصیه‌های هر یک از آن‌ها می‌تواند یکپارچگی و هماهنگی در سیستم‌های مالی را ایجاد کند که در ادامه کسب‌وکار را با درصد رشد و سود بالایی رو به رو خواهد کرد.

مشاورین مالی با انجام فرآیندهای اساسی و حرفه‌ای در این زمینه و ارائه راهکارهای اجرایی در جهت توسعه و پیشرفت شرکت و رسیدن به اهداف مورد نیاز بسیار موثر باشند. از مهمترین خدمات مالی که مورد توجه این افراد قرار می‌گیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمام مشاغل موظف هستند که پس از گذراندن یک دوره مالی یکساله، از طریق ارسال اظهارنامه عملکرد درآمدی خود، درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات به اداره مالیات پرداخت کنند. به همین جهت حسابداران و مدیران مالی  باید رویدادهای مالی شرکت را جمع‌آوری کرده و مبلغ مالیات قابل پرداخت را مشخص کنند. در واقع حسابداری مالیاتی از زیرشاخه‌های حسابداری است، که تنها به مسائل مالیاتی می‌پردازد.

در ادامه‌ی این امور، حسابداری مالیاتي روز به روز پراهمیت‌تر می‌شود و نقش مهمی را در شرکت‌ها و سازمان‌ها ایفا ‌می‌کند. اداره مالیات کشور برای درصد قابل پرداخت مالیات، یک سری قوانین لحاظ نموده که در قانون مالیات مستقیم قابل مشاهده است. لازم به ذکر است مالیات ثبت‌های منحصر به فردی دارد. 

بیشتر بخوانید:  تکالیف ثبت نام اشخاص در نظام مالیاتی

به عبارت دیگر حسابداری مالیات به این دلیل بر وجوه نقد و غیرنقدی سازمان‌ها نظارت دارد، تا بتواند اموری مثل مالیات بر درآمد، محاسبه هزینه‌های قابل قبول، محاسبه استهلاک، پیگیری معافیت‌ مالیاتی، قرائن و ضرایب مالیاتی را در سازمان‌ها و شرکت‌ها، بررسی و پیگیری کند.به طور مثال حسابدار مالیاتی باید به تکالیف مالیاتی و نحوه تشکیل پرونده آگاه باشد، تا بتواند اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر عملکرد را تنظیم و ارسال نماید. حسابدار مالیاتی باید به بررسی رویدادهای مالی، یافتن راه حل برای صرفه‌جویی و کاهش جرائم مالیاتی بپردازد.

امین حسابان می تواند به صورت خدمات کوچینک مالیاتی از ابتدا تا انتهای پرونده مالیاتی در کنار شما حسابداران و یا صاحبان کسب‌وکار علاقمند باشد.

قوانین مالیاتی که حسابدار مالیاتی باید بداند:

حسابداران مالیاتی باید پیش از آغاز کار خود، با قوانین حسابداری مالیاتی و تکالیف آن آشنا باشند تا بتوانند امور مالیاتی را به خوبی تشخیص و محاسبه کنند. چند مورد از قوانینی که حسابداران مالیاتی باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشند عبارتند از:

  • آشنایی با تکالیف مالیاتی
  • آشنایی با نحوه تشکیل پرونده برای مودیان
  • ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر عملکرد برای سازمان
  • آموزش و تسلط بر ساختار مالیات بر ارزش افزوده
  • آگاهی به قوانین مالیات بر درآمد و اظهارنامه
  • تنظیم مدارک به شکل درست جهت ارائه به سازمان امور مالیاتی
  • آگاهی به قوانین اعتراض، تجدیدنظر و …
  • نحوه حسابداری مالیاتی

قوانین مالیاتی به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم طبقه‌بندی می‌شود که هر کدام از این موارد نیز به زیرگروه‌های جزئی‌تر مانند مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی، مالیات بر عملکرد و… تقسیم می‌گردد. نحوه حسابداری و تعیین مالیات هر کدام از این دسته بندی‌ها متفاوت و با فرمول منحصر به فردی است که در تعیین مالیات هر کدام باید به قوانین مالیاتی و تعیین درآمد و شناسایی مالیات آن تسلط کافی داشته باشید.

اگر اطلاع کافی از قوانین هر کدام نداشته باشید ممیز مالیاتی برای تعیین مالیات بر درآمد به جای تعیین مالیات از طریق قبولی دفاتر و اظهار نامه ارسالی از طریق برآورد رسیدگی مالیاتی و قبولی دفاتر از طریق علی الراس و برآورد و نسبت سود فعالیت تعیین می‌کند.

مقاله مالیات پیرامون تراکنش‌های بانکی را از این قسمت مطالعه کنید.

مراحل حسابداری مالیاتی

حسابدار مالیاتی برای آن که بتواند مالیات شرکت‌ها و کسب‌وکارها را محاسبه کند باید رویدادهای مالی را جمع آوری کرده و مراحلی را بگذراند تا به طور دقیق و واضح محاسبه مالیات را انجام دهد. مراحلی که حسابدار مالیاتی باید بگذراند در تصویر زیر آمده است:

تا اینجای مقاله به طور کامل درباره حسابداری مالیات، نحوه و مراحل آن توضیحاتی را بیان کردیم. دانستیم که حسابدار مالیاتی باید نسبت به تمامی تکالیف و قوانین مالیاتی آگاه باشد تا بتواند رویدادهای مالیاتی را انجام دهد. برای اطلاع بیشتر از قانون مالیات‌های مستقیم، که مستقیما از درآمد افراد و ثروت افراد گرفته می‌شوند به مقاله قانون مالیات‌های مستقیم مراجعه نمایید.

آموزش مهارت های حسابدار مالیاتی

 خدمات حسابداری مالیاتی امین حسابان

یکی از مواردی که موجب موفقیت روزافزون شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ می‌گردد بهره‌وری از خدمات مشاوره‌ای مالیات و تکالیف مالیاتی اشخاص و شرکت‌ها است. امین حسابان در زمینه‌های زیر خدمات مشاوره‌ای را ارائه می دهند:

  • مشاوره مالیاتی 
  • مشاوره حسابداری مالیاتی 
  • مشاوره حسابرسی مالیاتی
  • مشاوره دادرسی مالیاتی
  • مشاوره مالیاتی املاک 
  • ارائه مشاوره نرم افزارهای حسابداری

اهداف آموزش خدمات حسابداری مالیاتی

با توجه به آن که بازار کار به نیروی انسانی مجرب و متعهد نیاز دارد، خدمات آموزشی امین حسابان به شرح زیر بیان شده است:

  • آموزش نرم افزارهای مالی و حسابداری
  •  آموزش قوانین مالیاتی
  • آموزش سامانه‌های مالیاتی و وابسته به حسابداری، بیمه
  •  آموزش تحریر دفترهای قانونی
  • آموزش نیروی انسانی به منظور وارد شدن به بازار کار

مقاله محاسبه مالیات پزشکان را از این قسمت مطالعه کنید.

آموزش سامانه مودیان , حسابداری مالیاتی, قوانین مالیاتی
آموزش سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی

خواندن مقاله خدمات حسابداری‌ مالیاتی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم؟

  • مدیران کسب‌وکارها
  • اشخاص حقیقی و حقوقی
  • مدیران مالی

در مقاله خدمات حسابداری‌ مالیاتی به مباحث زیر می‌پردازیم:

  • حسابداری مالیاتی چیست
  • حسابدار مالیاتی کیست؟
  • تخصص‌های حسابداری مالیاتی
  • کاربرد حسابداری مالیاتی
  • خدمات حسابداری مالیاتی

مقالات مالیاتی

نمایش همه
پرداخت الکترونیکی مالیات بر ارث

پرداخت الکترونیکی مالیات بر ارث از 1403

پرداخت الکترونیکی مالیات بر ارث از 1403 پرداخت مالیات بر...

ثبت نام اشخاص در نظام مالیاتی

تکالیف ثبت نام اشخاص در نظام مالیاتی

اولین تکلیف مالیاتی اشخاص دارای کسب و کار برای پرداخت...

راهنمای ثبت نام ارزش افزوده و فراخوان آن

“راهنمای ثبت نام ارزش افزوده و فراخوان آن:...

آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد قوانین و مقررات VAT از...

مالیات خودرو ,نمایشگاه اتومبیل و دلالان

مالیات خودرو, نمایشگاه اتومبیل و دلالان

چالش ها و راهکارهدف ما از نگارش این مقاله: آگاهی‌رسانی...