آنچه در این مقاله خواهید خواند:

دستورالعمل ثبت نام در سامانه مودیان

چکیده ای از آنچه در این مقاله میخوانید:

آشنایی کامل با فرایند و الزامات و قوانین ثبت نام در سامانه مودیان از امین‌حسابان مشاور و مجری خدمات مالیاتی 09123189846

دستورالعمل جامع ثبت نام در سامانه مودیان

در تمامی کشورهای جهان، صاحبان کسب و کار و اشخاص حقیقی و حقوقی جهت حفظ منافع اقتصادی و تامین هزینه‌های عمومی، ملزم به پرداخت مالیات می‌باشند. حال برای اینکه کسی نتواند این قانون را دور بزند یا اقدام به فرار مالیاتی بکند، دولت طرحی به نام ثبت نام در سامانه مودیان را به ثبت و اجرا رسانده است. بدین معنا که تمامی اشخاص فعال اقتصادی و صاحبان کسب و کار، ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان، مطابق با قانون هستند.

برای دریافت مشاوره و خدمات مالیاتی از امین حسابان روی شماره زیر کلیک کنید.

09123189846

ثبت‌نام در این سامانه، بر طبق فراخوان‌های ابلاغی و طی یک بازه زمانی مشخص صورت می‌گیرد. در صورت عدم رعایت این قانون، افراد مشمول یکسری مجازات‌ها می‌شود و بالعکس، اگر به موقع اقدام به ثبت‎نام در سامانه مودیان کنند، مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله، دستورالعمل گام به گام ثبت نام در سامانه مودیان را برای شما قرار داده‌ایم.

آخرین فراخوان ثبت نام در سامانه مودیان برای افراد چه زمانی تصویب شد؟

آخرین فراخوان برای ثبت نام در سامانه مودیان برای اشخاص در این سامانه در بهار 1402 تصویب شده است که شامل یک سری اصلاحات می‌باشد. طبق آخرین فراخوان قانون سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی، تمامی اشخاص حقوقی (به جز افراد حقوقی شامل ماده 16 قانون جدید ارزش افزوده مصوب سال 1400) ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان هستند. موارد استثناء عبارتند از:

  • قرادادهای پیما‌ن‌کاری، معاملات و اطلاعات نیروهای مسلح
  • وزارت دفاع و سایر مراجع انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی

اما به دلیل عدم فراهم بودن زیر ساخت سامانه مودیان و به دلیل عدم اجرای فراخوان های مذکور در موعد مقرر، طبق لایحه قانون تسهیل قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ,موعد زمانی فراخوان ها تغییر کرده و به شرح ذیل می باشد :

الف:  کلیه اشخاص حقوقی شامل شرکت های بورسی و فرابورسی و همچنین شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر اشخاص حقوقی و شرکتها به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده  از تاریخ ( ۱ / ۷ / ۱۴۰۲ ) 

ب:  کلیه صاحبان مشاغل از جمله صاحبان مشاغل گروه اول، دوم و سوم از تاریخ ( ۱ / ۱۰ / ۱۴۰۲ )

البته لایحه مذکور جهت اجرایی نیازمند تایید شورای نگهبان بوده و باید طی روزهای آینده منتظر تایید آن باشیم.

در نظر داشته باشید که گاهی برخی صاحبان مشاغل یا افراد حقوقی مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند و برای اینکه بتوانید دقیق‌تر از جزئیات این موضوع،پیشنهاد می شود  مقاله نرخ صفر و معافیت مالیاتی صاحبان مشاغل را مطالعه کنید.

مهلت ثبت نام در سامانه مودیان چقدر است؟

قانون ثبت نام در سامانه مودیان، در تاریخ 1398/08/11 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و جهت اجرا، به دولت جمهوری اسلامی ابلاغ شده است. در حال حاضر، افرادی که در سامانه مودیان موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، تا تاریخ 1402/10/01 مهلت دارند که ثبت‌نام خود را در این سایت تکمیل کنند. در صورتی که فرآیند ثبت نام در سامانه مودیان تا تاریخ مهلت ثبت نام سامانه مودیان انجام نشود، افراد مشمول جریمه خواهند شد.

ثبت نام در سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی

دستورالعمل ثبت نام در سامانه مودیان

ثبت نام در این سامانه این‌گونه نیست که تنها با احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی انجام شود. برای ثبت نام در این سامانه، شما لازم است یکسری مراحل را طی کنید. همچنین برای اینکه در روند ثبت نام تان مشکلی پیش نیاید، می توانید از خدمات و مشاوره مالیاتی امین حسابان بهره ببرید. که به ترتیب عبارتند از:

  • مراجعه به درگاه ملی خدمات سازمان امور مالیاتی (نظام مالیاتی کشور) و تشکیل پرونده
  • دریافت گواهی امضای الکترونیک
  • دریافت شناسه‌ی حافظه مالیاتی
  • دریافت شناسه کالاها و خدمات

1. ثبت‌نام در نظام مالیاتی و تشکیل پرونده

مرحله اول از ثبت نام در سامانه مودیان، مراجعه به درگاه ملی خدمات سازمان امور مالیاتی و تشکیل پرونده مالیاتی است. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، احتمال اینکه قبلا در این سامانه ثبت‌نام کرده باشید زیاد است، زیرا از طریق آن می‌توانید مالیات عملکرد سالانه شرکت‌تان را پرداخت کنید. اگر هم تابحال پرونده مالیاتی تشکیل نداده‌اید، باید به سایت www. My.tax.gov.ir مراجعه کنید.

اشخاص حقیقی پس از مراجعه به درگاه ثبت نام در سامانه مودیان، باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد کنند. پس از وارد کردن سایر اطلاعات موردنیاز، نوبت به تنظیم رمز عبور می‌رسد و در آخر با وارد کردن کد امنیتی، ثبت‌نام‌شان انجام می‌‌شود. اکنون ثبت‌نام اولیه شما انجام شده است. افراد حقوقی پس از ثبت شرکت، به صورت خودکار در سامانه مالیاتی ثبت نام می‌شوند. نام کاربری و کلمه عبور از طریق پیامک برای این اشخاص ارسال خواهد شد. اکنون نوبت به مرحله دوم می‌رسد.

بیشتر بخوانید:  شناسه ملی جایگزین شماره اقتصادی411

مراحل ثبت نام در سامانه مودیان

2. دریافت گواهی امضای الکترونیک

مرحله دوم ثبت نام در سامانه مودیان، دریافت گواهی امضای الکترونیک است. برای دریافت این امضا، لازم است ابتدا وارد سایت http://www.gica.ir/ شوید و بر روی “درخواست صدور گواهی امضای الکترونیک” کلیک کنید. پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام و احراز هویت، یک کد رهگیری به شما داده می‌شود که باید آن را همراه خود داشته و به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای این کار، ثبت درخواست گواهی الکترونیکی از طريق CSR است که در مقاله نحوه درخواست امضای الکترونیک از طریق CSR، به طور کامل درباره آن صحبت شده است.

برای دریافت مشاوره و خدمات مالیاتی از امین حسابان روی شماره زیر کلیک کنید.

09123189846

در نهایت، یک توکن امضای الکترونیک به شما داده خواهد شد که چیزی شبیه یک فلش مموری است. کاربرد این توکن، استخراج کلید عمومی امضای الکترونیک است که از طریق آن قادر خواهید بود شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را اخذ کنید. به عبارتی بدون انجام دادن این مرحله، قادر به گذراندن مراحل پسین ثبت نام در سامانه مودیان نخواهید بود.

برای آموزش قدم به قدم دریافت گوای امضای الکترونیکی فایل csr مقاله دریافت گواهی امضای الکترونیکی مطالعه کنید.

3. اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی در فرایند ثبت نام در سامانه مودیان

در مرحله سوم در ثبت نام در سامانه مودیان، سازمان امور مالیاتی برای تمامی کسانی که پرونده مالیاتی دارند یک پوشه مودیان ایجاد می‌کند تا افراد بتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات مالیاتی، وبسایت http://www.my.tax.gov.ir/، وارد کارپوشه خود بشوند. سپس با کلیک بر روی گزینه “شناسه‌های یکتای حافظه مالیاتی” که در سمت راست صفحه قرار دارد، می‌توانند فایل کلید عمومی اخذ شده را بارگذاری کرده و شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را بدست آورند.

جهت دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی تعیین روش ارسال اطلاعات صورتحساب مهم می‌باشد. در بخش “عضویت”  در کارپوشه، روشهایی بشرح ذیل در نظر گرفته شده و برای مودیان قابل انتخاب می باشد لذا مودی با توجه به روش ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان یکی از  این  روشها را برای دریافت حافظه مالیاتی انتخاب کند .

ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی از طریق مستقیم توسط شخص مودی:

در این روش، مؤدی نسبت به امضا صورتحساب الکترونیکی با استفاده از کلید خصوصی خود و صدور و ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی اقدام می‌نماید.

ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد نوع (1) با کلید شرکت معتمد :

در این روش شرکت معتمد اطلاعات صورتحساب الکترونیکی مؤدی رادریافت و با استفاده از کلید خصوصی و زیرساخت‌های خود اقدام به صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی می‌نماید. مسئولیت صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی با شرکت معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی خواهد بود.

ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی از طریق شرکت معتمد نوع (1) با کلید مؤدی:

در این روش، مؤدی نسبت به امضا صورتحساب الکترونیکی با استفاده از کلید خصوصی خود و صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام می نماید. مسئولیت صدور صورتحساب الکترونیکی با مؤدی و مسئولیت ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی به سامانه مؤدیان با شرکت معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی می‌باشد.

ارسال اطلاعات صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه های دولتی:

در این روش، مؤدی در کارپوشه خود ارسال اطلاعات به سامانه مؤدیان را “سامانه های دولتی”انتخاب می نماید در این حالت، امکان ارسال اطلاعات از سامانه‌های دولتی امکان‌پذیر خواهد شد. مسئولیت صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی با مؤدی است.

4. اخذ شناسه کالاها و خدمات

این شناسه در حقیقت کدهایی است که توسط سازمان امور و خدمات مالیاتی به کالاها و خدمات گوناگون اعطا می‌شود. این شناسه به دو دسته‌ی، شناسه عمومی کالا و خدمات و شناسه خصوصی کالا و خدمات تقسیم می‌شود.

در حال حاضر الزامی برای دریافت شناسه خصوصی وجود ندارد و اشخاص باید از شناسه عمومی کالا و خدمات استفاده کنند. این شناسه شامل لیست کاملی از تمامی کالاها و خدمات و شناسه هر کدام از آنها می‌شود. شما باید بررسی کنید و ببینید آیا شناسه عمومی کالا و خدمات تان در این لیست قرار دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:  نحوه ارسال فرم تبصره 100 و اظهارنامه مالیاتی 1402

برای این کار می توانید به سایت http://www.stuffid.tax.gov.ir/ مراجعه کرده و شناسه عمومی کالا یا خدمات خود را اخذ کنید. اگر نتوانستید شناسه کالا یا خدمات تان را در این سایت پیدا کنید، لازم است برای آن‌ها شناسه کالا دریافت کنید. تنها کافیست به سامانه www.ntsw.ir مراجعه کرده و مراحل لازم جهت دریافت شناسه را طی کنید.

قوانین ثبت نام در سامانه مودیان

صورت‌حساب الکترونیکی چیست؟

صورت‌حساب مالیاتی در حقیقت نوعی از صورت‌حساب فروش است که اشخاص حقوقی و صاحبان کسب و کار، ملزم به تنظیم آن برای انجام معاملات خود و ثبت صورت‌حساب در سامانه مالیاتی هستند. در این صورت‌حساب، مشخصات و شماره اقتصادی مودیان و طرف معامله  و مشخصات کالا و خدمت درج می‌شود.

برای دریافت مشاوره و خدمات مالیاتی از امین حسابان روی شماره زیر کلیک کنید.

09123189846

 هر صورتحساب فروش کالا یا خدمت یک شماره منحصر فرد 22 رقمی تعلق می گیرد که 22 کاراکتر شامل, 6 رقم اول شماره حافظه مالیاتی فروشنده، 5 رقم دوم تاریخ و ساعت صدور , 10 رقم سوم شماره شمارنده صورتحساب فروشنده و 1رقم چهارم شماره کنترل الگوریتم توسط کامپیوتر و دستگاه پایانه برای عدم تکراری آن در هر صورتحساب الکترونیکی شناسه کالا و خدمت الزامی و نرخ مالیات بر ارزش افزوده بر اساس شماره شناسه کالا که توسط سازمان امور مالیاتی تعریف شده مشخص می‌شود.

با توجه به بررسی‌های انجام شده در طی سال‌های اخیر، مشخص شده است که بسیاری از افراد با ساخت صورتحساب‌های خلاف قصد فرار مالیاتی داشته‌اند، به همین دلیل دولت قانون پایانه‌های فروشگاهی و ثبت نام در سامانه مودیان را به تصویب رسانده است.

طبق این قانون، وظایف متعددی بر عهده صاحبان مشاغل قرار گرفته است که مهم‌ترین آن، صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان توسط فروشندگان و سپس تاییدیه این صورتحساب‌ها می‌باشد. حال می‌خواهیم به نحوه صدور صورتحساب الکترونیکی بپردازیم.

نحوه صدور صورت‌حساب الکترونیکی

روش مستقیم: در این روش اطلاعات شما توسط شما و از طریق نرم افزار مستقیماً به وب سرویس سامانه مودیان ارسال می‌شود.

شرکت‌های معتمد: در این روش اطلاعات شما به وب سرویس معتمدان ارسال می‌شود و شرکت معتمد وظیفه اصلی ارسال اطلاعات به سامانه مودیان را برای شما دارد؛ که به عنوان نمونه می توان شرکت معتمد سام، کیسان و تیس را نام برد.

از طریق سامانه‌های دولتی: در این روش مؤدی صورتحساب های خود را از سامانه‌های دولتی صادر ‌می‌کند. و از طریق این سامانه ها ، امکان ارسال اطلاعات صورتحساب میسر خواهد بود. ولی مسئولیت صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی با مؤدی است.

این روش برای مودیانی می باشد که ملزم هستند صورتحسابهای خود را از طریق سامانهای دولتی صادر  کنند مانند شرکتهای نفتی

به عبارت دیگر سامانه معاملات اینترنتی مانند آدرس https://oil169.ir/ می‌توانند اقدام به ثبت صورت‌حساب مالیاتی خود کنند. نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه معاملات اینترنتی در واقع همان نام کاربری و رمز عبوری است که برای ورود به سامانه معاملات فصلی وارد می‌کنند. پس از ورود، با کلیک بر روی گزینه “فروش و افزودن مودی مالیاتی” می‌توانند اطلاعات مربوط به معامله خود را وارد کرده و برای ثبت معاملات و صدور صورت‌حساب الکترونیکی، مطابق مقررات نحوه صدور صورت‌حساب سامانه اقدام کنند.

بخشنامه و قوانین سامانه مودیان چیست؟

با تصویب و اجرای قانون سامانه مودیان، همان‌طور که سازمان مالیاتی کشور یکسری وظایف و تکالیفی در قبال افراد دارد، افراد مشمول این قانون نیز یکسری وظایفی دارند. این وظایف در قالب ماده قانونی، تصویب و ابلاغ شده‌اند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

ماده 2 قانون سامانه مودیان

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول این قانون می‌شوند، باید طبق ترتیبی که سازمان مالیاتی کشور مقرر کرده است در سامانه مودیان ثبت‌نام کنند.

ماده 3 قانون سامانه مودیان

طبق این ماده، از زمان اجرایی شدن قانون ثبت‌ نام در سامانه مودیان، سازمان مالیاتی باید شرایط امکان ثبت‌نام در این سامانه و همچنین صدور صورتحساب الکترونیکی را برای افراد فراهم کند.

ماده 4 قانون سامانه مودیان

طبق ماده 4 قانون سامانه مودیان، مامور مالیاتی حق رفتن به محل کار یا فعالیت شخص و مطالبه اسناد و مدارک را ندارد. به جز دو مورد که به شرح زیر هستند:

  • شخص از ثبت نام در سامانه مودیان خودداری کرده باشد.
  • مشخص شود که شخص در ثبت اطلاعات خود در سامانه، تخلفی کرده باشد.

برای دریافت مشاوره و خدمات مالیاتی از امین حسابان روی شماره زیر کلیک کنید.

09123189846

ماده 5 قانون سامانه مودیان

طبق این ماده، قروشندگانی که بخواهند اقدام به صدور صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان انجام دهند، در صورتی که با مصرف کننده نهایی در ارتباط باشند، این امر توسط پایانه فروشگاهی صورت می‌گیرد. منتهی اگر خریدار محصول مصرف کننده نهایی نباشد، مسلماً خود شخص خریدار داخل سامانه دارای کارپوشه بوده و صورتحساب خریدهایی که انجام می‌دهد، مستقیما به کارپوشه وی انتقال می‌یابد.

بیشتر بخوانید:  آموزش حسابداری مالیاتی و امور مالیاتی

ماده 6 قانون سامانه مودیان

شرح این ماده بدین صورت است که افرادی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند به دو دسته اشخاص دارای سابقه مالیاتی و اشخاص فاقد سابقه مالیاتی تقسیم می‌شوند. طبق این تقسیم‌بندی اگر شخصی سابقه مالیاتی داشته باشد، جمع صورتحساب‌های الکترونیکی صادر شده در هر دوره مالیاتی نمی‌تواند بیش از 3 برابر فروش دوره مشابه قبل باشد.

منتهی اشخاص بدون سابقه مالیاتی در هر دوره مالیاتی، جمع صورتحساب‌های الکترونیکی‌شان می‌تواند تا 3 برابر معافیت ماده 101 قوانین مالیات‌های مستقیم باشد.

ماده 7 قانون سامانه مودیان

طبق این ماده، ارسال فهرست معاملات فصلی برای اشخاصی که ثبت نام در سامانه مودیان را انجام دهند، حذف می‌گردد. دلیل این موضوع این است که هر صورت‌حسابی که داخل سامانه ثبت می‌شود، به منزله ثبت معاملات داخل سامانه فهرست معاملات قانون مالیات‌های مستقیم است.

ماده 8 قانون سامانه مودیان

طبق این ماده، در صورتی که شخص در سامانه ثبت‌نام نکند و یا فروشندگانی که با مصرف‌کننده نهایی در ارتباط‌اند، از پایانه فروشگاهی برای ثبت صورتحساب خود استفاده نکنند، ماده 4 قانون سامانه مودیان برای آنها اجرایی نخواهد شد. در نهایت سازمان باید با مراجعه به محل فعالیت، مالیات متعلقه را محاسبه و اخذ کنند.

چه افرادی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

همانطور که گفته شد، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که کارآفرین یا فعال اقتصادی هستند، ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان و پرداخت مالیات می‌باشند. به عبارت دیگر، اگر بخواهیم دقیق‌تر افراد مشمول این قانون را نام ببریم، باید بگوییم:

  • اشخاص حقیقی و حقوقی که به نام خودشان فعالیت می‌کنند و شرکت یا موسسه‌ای تاکنون ثبت نکرده‌اند.
  • همه‌ی اشخاصی که شرکت یا موسسه ای را ثبت کرده و شناسه ملی دریافت کرده‌اند.

در کل، تمامی افرادی که به نوعی دارای درآمد می باشند (به جز مواردی که از دید قانون استثناء محسوب می‌شوند) باید در سامانه اینترنتی مودیان مالیاتی مطابق فراخوان‌های ثبت‌نام اقدام کنند. به غیر از ثبت نام در سامانه مودیان، افراد ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها و وظایف ابلاغی، مطابق با قانون می‌باشند.

برای دریافت مشاوره و خدمات مالیاتی از امین حسابان روی شماره زیر کلیک کنید.

09123189846

سخن پایانی درباره ثبت نام در سامانه مودیان

در این مقاله به بررسی کامل نحوه ثبت نام در سامانه مودیان پرداختیم و دستورالعمل اجرای آن را به طور کامل ذکر کردیم. به خاطر داشته باشید که حتما تا موعد تعیین شده، ثبت‌نام خود را در این سامانه انجام دهید تا مشمول جریمه نشوید. در صورت داشتن هرگونه خدمات مالیاتی یا مشاوره، می‌توانید با کارشناسان مجموعه امین حسابان تماس حاصل کنید.

کلمات مرتبط با ثبت نام در سامانه مودیان

مهلت ثبت نام اشخاص حقوقی در سامانه مودیان، آخرین بخشنامه سامانه مودیان، آخرین فراخوان سامانه مودیان، مهلت ثبت نام در سامانه مودیان، مهلت ثبت نام سامانه مودیان، ثبت نام و عضویت مودیان، زمان ثبت نام در سامانه مودیان، ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی، بخشنامه مهلت ارسال صورتحساب فروش در سامانه مودیان، ثبت نام سامانه مودیان، oil169.ir، بخشنامه فراخوان سامانه مودیان، زمان ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان، ثبت نام در سامانه مودیان، کلید عمومی امضا حافظه مالیاتی، دستورالعمل سامانه مودیان.

مهلت ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان، آخرین مهلت ثبت نام سامانه مودیان، ثبت نام اشخاص حقیقی در سامانه مودیان، مراحل ثبت نام سامانه مودیان اشخاص حقوقی، مراحل ثبت نام سامانه مودیان، سامانه جامع مودیان، سایت سامانه مودیان، استخراج کلید خصوصی سامانه مودیان، آخرین مهلت ثبت نام در سامانه مودیان، ثبت نام سامانه مودیان اشخاص حقیقی، بخشنامه های جدید سامانه مودیان، سامانه مودیان کیسان، ثبت نام سامانه مودیان اشخاص حقوقی.

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی، نحوه ثبت نام سامانه مودیان، کلید عمومی امضا حافظه را بارگذاری کنید،‌ دریافت کلید خصوصی سامانه مودیان، تعیین کلید عمومی امضا حافظه،‌ دریافت کلید عمومی امضا حافظه مالیاتی،‌ www.tax.gov.ir ثبت نام، ساخت فایل csr برای سامانه مودیان، کلید عمومی امضا حافظه چیست؟

ساخت کلید عمومی سامانه مودیان، سامانه مودیان اشخاص حقیقی،‌ کلید عمومی امضا حافظه.

مقالات مالیاتی

نمایش همه
پرداخت الکترونیکی مالیات بر ارث

پرداخت الکترونیکی مالیات بر ارث از 1403

پرداخت الکترونیکی مالیات بر ارث از 1403 پرداخت مالیات بر...

ثبت نام اشخاص در نظام مالیاتی

تکالیف ثبت نام اشخاص در نظام مالیاتی

اولین تکلیف مالیاتی اشخاص دارای کسب و کار برای پرداخت...

راهنمای ثبت نام ارزش افزوده و فراخوان آن

“راهنمای ثبت نام ارزش افزوده و فراخوان آن:...

آموزش و اطلاع‌رسانی در مورد قوانین و مقررات VAT از...

مالیات خودرو ,نمایشگاه اتومبیل و دلالان

مالیات خودرو, نمایشگاه اتومبیل و دلالان

چالش ها و راهکارهدف ما از نگارش این مقاله: آگاهی‌رسانی...